Islamic Widget

Monday, November 2, 2009

Menegur yang salah??

Assalamualaikum dan salam muhibah..

Hari ini saya sedikit sedih.. Perkara yang tidak diingini berlaku dihadapan mata dan saya tidak dapat mencegah..

Di hadapan mata saya sendiri, kawan saya berdating walaupun hakikatnya belajar bersama.. Mereka adalah sepasang "couple" yang sedang belajar bersama.. Saya amat sedih kerana tidak mempunyai kekuatan untuk menegur.. Saya cuma mampu membenci di dalam hati dan itu adalah selemah-lemah iman..

Saya pun bertanya kepada seorang sahabat tentang masalah tersebut.. Sahabat berkata, sebab itu Allah menggalakkan kita melakukan qiamullail.. Dengan qiamullail, kita akan diberi kekuatan untuk menegur kemungkaran..

Subhanallah.. Ilmu baru.. Marilah kita memperbanyakkan qiamullail agar kita diberi kekuatan menegur kemungkaran..

Paling bagus ialah melakukan qiamullail pada 1/3 malam terakhir.. Ini adalah kerana pada waktu itu Allah akan turun ke bumi dan akan memakbulkan semua doa ummatNya yang sedang berqiamullail..

Sama-samalah kita berqiamullail..

Sekian coretan buat kali ini..
PDNS melaporkan..
Wassalam..

No comments: